welcome

TAZKIYATUNNAFS..

Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai hamba-hambaku yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. Sesungguhnya Dialah jua yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. (Al-Zumar:53)

TRADEMARK

TRADEMARK

Monday, October 10, 2011

Dimanakah Kita?

BISMILLAHI 'ALA BARAKAATILLAH..

assalamualaikum n selamat pagi...

mungkin rmai trtnya-tnya dimanaakah thap kehidupan diri sndiri..dan kdang2 berfikir adakah segala perkara yg diri lakukan diREDHAI Allah Tuhan Semesta Alam..alhmdulillah seandainya pernah berfikiran sedemikian..

akan tetapi,ANDAI ada yg msih tidak mngetahui di thap atau di golongan mnakah diri mereka berada, hayatilah entry ini:-

3 GOLONGAN MANUSIA  yg trdapat dimuka bumi ini ialah;-

1- HIDUP DEMI DUNIA SEMATA-MATA-Allah berfirman bermaksud;" dan tentu mereka akan mengatakan(pula): ' Hidup ini hnyalah kehidupan ita didunia ini shaja, dan kita skali-kali tidak akan dibangkitkan."(surah al-an'am, 6:29)...golongan ini ialah golonganyg kufur dgn nikmat Allah dan mengingkari hari kebangkitan.

2- GOLONGAN YG PERCAYA KEWUJUDAN AKHIRAT NAMUN...mreka tidk brusaha ke arah mncapai kbahagiaan "di sana". mreka selamba bersuka-ria dan berhibur di dunia tnpa brusaha gigih mncapai kbahagiaan akhirat.

3- GOLONGAN YG MNGANGGAP DUNIA ITU LADANG AKHIRAT...mreka mnanam di sini utk mnuai di akhirat kelak. Allah berfirman yg brmksud," dan tiadalah kehidupan di dunia ini, selain drp main2 dan senda gurau belaka. dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bg org yg brtaqwa. maka tidakkah kamu memahaminya?".(surah al-an'am,6:32)

DIMANAKH KITA AGAKNYE...tpuk dada tnya iman..jgn tpuk perut nti bunyi lain...selamat beramal..

~~~entri ini dtjukan khas buat diri sndiri~~

No comments:

Post a Comment

sebarang komen yg membina amat dialu-alukan...komen yang mengena pun dipersilakan..

hel entum tuhibbul ukhra?

cube click sekali